tiistai 26. elokuuta 2014

Listojen maailma

Minulla on taipumusta listojen laatimiseen, jotenkin vain pidän siitä. Niinpä minulla on työlista itselleni melkein jokaisena päivänä, toisina päivinä työlista on myös Herra Kirjoitukselle. Lista on niin äärimmäisen helppo tapa varmistaa, että kaikki tarvittava tulee tehdyksi. Se on myös hyvä syy laiskana päivänä pakottaa itsensä liikkeelle ja ahkerana päivänä lista näyttää, miten paljon oikein on tullut ahkeroiduksi.

Koska tulevaisuuden suunnitelmissa tarvitsen vielä lisää listoja normaalin lisäksi, kaivelin kaapistani esiin vanhan kalenterin, jota aion käyttää tiettyjen listojen arkistona. Kyllä, tunnustan, minulla on kovin vaihteleva tapa täyttää kalenteria - joinakin vuosina kirjaan tarkasti ylös kaiken mahdollisen, toisina vuosina kalenterissa on merkintöjä tuskin yhtään. Nämä lähes tyhjät kalenterit olen säästänyt "vastaisen varalle".

Nyt sitten nappasin toisen näistä jemmakalentereista uuteen käyttöön.


Tuohon punakantiseen aarteeseen raapustelin jo nyt listan joululahjoista, joita on hankittuna. Samojen kansien sisään olisi tarkoitus mahduttaa seurantaa poistoista (siis muusta kuin kosmetiikasta) ja vähän muistakin jutuista.

Pienempiin vanhoihin kalentereihin kirjoittelen yleensä nuo työlistat, jotka laitan roskiin sen jälkeen, kun hommat on hoidettu. 

2 kommenttia:

Hra Kirjoitus kirjoitti...

Listat sopivat minulle koska:

A) olen hajamielinen
B) Unohtelen asioita
C) Pystyn optimoimaan ajan arvioimalla listalla olevan työn kestoa...

rouva Jälkikirjoitus kirjoitti...

Olen kanssasi kaikista noista samaa mieltä, enkä väitä etten unohtelisi, mutta sinä olet pahempi ;-)

Tuo C-kohta on kyllä loistava, kun istuu alas kaffekupposen kanssa ja miettii, mitä tekisi ja missä järjestyksessä ja kirjoittaa sen listan, ovat hommat jo melkein puoliksi tehty.