tiistai 17. marraskuuta 2015

Lomalla

Olen lomalla, minulla on kaiken kaikkiaan 14 päivää "vapaata". Vapaa on lainausmerkeissä taas siitä syystä, että olen jälleen kerran tunkenut lomani niin täyteen aktiviteetteja, etten oikein tiedä, mistä aloittaisin.

Olen töissä kahdeksan päivää eli siis reilut puolet lomastani. Yhden illan olen lapsenvahtina, toisena juhlin pikkujouluja teatterissa, kolmantena pitäisi mennä leffaan. Lisäksi olen luvannut käydä koeajamassa yhden auton ja syömässä parissa ravintolassa. Lisäksi pitäisi siivota koko huusholli, tehdä useampia myynti-ilmoituksia huuto.nettiin, askarrella joulukortteja ja lahjoja. Muiden lisäksi yhteen päivään osuu vielä lääkärikäyntikin - työterveyshuolto oli sitä mieltä, että minun ei kuulu kuorsata ja määräsi lääkäriin...


Tähän peilaten saattaa olla enemmän kuin hyvä, että se kolmos työ on tullut tiensä päähän, eikä täytä kalenteria. Jospa pikkuhiljaa oppisin niitä asioita, joista olen ennenkin täällä blogissa kirjoittanut: kohtuuttomista vaatimuksista, kohtuullisen riittämisestä ja ennen kaikkea siitä, että pitäisi olla armollinen itselleen ja uskoa, että vähemmänkin tosiaan riittää. Kalenteria ei tarvitse buukata täyteen minuutti aikataululla ja päivän työlistan ei tarvitse olla kilometrin mittainen. Kilometrin mittaiselta listalta jää kuitenkin aina jotain tekemättä ja siitä ei tule kuin epäonnistumisen tunne. Jospa siis aloittaisin 20 kohdan listalla, jossa 10 olisi helppoja ja toiset 10 vähän enemmän aikaa vieviä tehtäviä. Kun ne saisi tehtyä, olisi voittajafiilis ja voisi vaikka lisätä bonuksena vielä viisi tehtävää, jos siltä tuntuu.

Nyt menen jatkamaan lomani suorittamista pyykkituvassa lakanapyykin merkeissä ja sen jälkeen heilutan vähän rättiä ja moppia  - ja saan ruksata kolme kohtaa työlistaltani.


Ei kommentteja: