keskiviikko 9. maaliskuuta 2016

Ensin hurinaa ja sitten ei mitään

Asunnostamme on parin viime päivän ajan kuulunut tasainen kopse, kun olemme herra Kirjoituksen kanssa vuorotahtiin hakanneet päätämme seinään epätahtisen eriaikaisesti. Syy siihen on elektroniikassa, tietokoneeni näet otti ja hajosi. Virtanapista painettaessa ensin oli hetken hiljaisuus, sitten alkoi hurista tuuletin mahtavilla kierroksilla ja sitten ei mitään...

Minä olen hakannut päätäni seinään siitä syystä, etten pääse nettiin, kun kone on rikki. Seuraavaksi olen tietenkin iskenyt päätä seinään sen takia, kun olen tajunnut, miten nettiriippuvainen olen. Herra Kirjoitus puolestaan on kiukutellut koneen hajoamista, sillä kone oli paitsi lahja häneltä minulle myös turkasen kallis eikä kestänyt kuin neljä vuotta - ja sen piti sentään olla kaikin tavoin parasta mitä rahalla silloin sai.

Toki pistimme anomuksen kotivakuutukseen, josko sieltä jonkin kolikon siasi hyvityksenä, mutta voi olla, että saalis on aika pieni, kun koneella on ikää tuo neljä vuotta. Uutta konetta pitäisi siis alkaa katsella ja nyt onkin mietinnässä se, ostetaanko samanlainen businessmasiina kuin edellinen vai kelpaisiko (totta kai siis rouvan mielestä kelpaa, mutta herralla on asiassa vähän enemmän pureksittavaa) sittenkin joku halpa peruskone. Koska herra Kirjoituksen kone päivitettiin juuri viime vuonna, ei ole verotuksellisesti järkevää ostaa uutta kallista konetta ja minun käyttööni riittää tosiaan ihan perus-peruskone, kunhan siinä on kunnon näppis (tabletti siis ei käy), sillä pääsee nettiin (eikä tarvitse käyttää mobiiliversioita sivustoista - ne ovat ihan syvältä) ja pystyy tarvittaessa katsomaan videoita. Pelaamiseen en sitä tarvitse, enkä videoeditointiin, joku peruskuvankäsittelyohjelma olisi kiva. Lisäksi sellainen nettishoppaamisen estävä sovellus olisi loistava.

Herra Kirjoituksella pitää siis kiirettä, kun hän etsii minulla sopivaa pöytäkonetta ja serkulleni Hiivalle sopivaa tablettia - onneksi serkkuni Rusetin miehelle jo löytyi sopiva kannettava.

Konevajauksen vuoksi saataa olla, että blogin kirjoittaminen jää vähemmälle seuraavaksi päiviksi/viikoiksi ja joudun parsimaan puolivalmiita ajastettuja tekstejä ehjiksi jälkikäteen.

Ei kommentteja: