torstai 19. tammikuuta 2017

Nyt on lämmintä

Olin tuskin ehtinyt valittaa ystävällinen Ievuskaiselle, että olen sellaisessa tilanteessa, ettei minulla ole oikein kunnon lämmintä talvitakkia. Takit, jotka minulla on käytössä ovat peräisin vuosilta 1994 ja 2000, käyneet useamman kerran pesussa, joten niissä ei juuri ollut toppauksia jäljellä.

Olin kuitenkin päättänyt lisätä sen verran aluskerroksia ja sinnitellä niillä vielä tämän talven ja hankkia uutta vasta sitten ensi syksynä. Sitten kuitenkin silmiini osui naamakirjassa annetaan osastolla toppatakki, joka oli pyörinyt siellä jo hetken. En tiedä, mikä mielijohde sai minut tarttumaan tilaisuuteen ja varaamaan tämän ilmaiseksi tarjolla olleen takin. Koko ei ollut lähelläkään sitä, mitä normaalisti käytän, mutta ajattelin, että kokeillaan ja olin jo miettinyt valmiiksi senkin, että siirrän sen sitten tuonne poistolaatikkoon ja vien hyötykäyttöön Sininauhaan, jos ei takki minulle sovikaan.


Herra Kirjoitus sen poikkesi minulle työmatkallaan noutamassa ja yllätys oli mekoinen, kun takista selvisi ensi tarkastelulla, että se on käännettävää mallia eli sitä voi käyttää tummempana tai vaaleampana ja että se todellakin on lämmin, koska sen täytteenä oli untuvaa. Kun kaiken lisäksi vielä se osoittautui liki sopivan kokoiseksi, olin myyty. Liki sopivan kokoinen tarkoittaa tässä tilanteessa samaa kuin aavistuksen tiukka, vetoketju meni kiinni, mutta väljyysvaraa ei juuri ollut.
Samaan ilmaiseen pakettiin sain myös takkiin sopivat 100% villaa olevat pipon ja kaulahuivin, aivan uudenveroiset ja todella lämpimät nekin.

Olen siis saanut uudet ja tyylikkäät talvivaatteet ilmaiseksi. Näillä on turvattu ensi talvikin. Rahaa ei siis käytetty eli ostanut en ole mitään, mutta tavaramäärä kyllä kasvoi kolmella, mikä lisää vastaavasti poistettavien määrää.

Jos kerran toiveeni toteutetaan tällaisella täsmällisyydellä (valita, ettei ole kunnollista lämmintä takkia, löydä sellainen ilmaiseksi tuota pikaa), pitänee miettiä hyvinkin tarkaan, mitä seuraavaksi toivoo. Lottovoittoa ehkäpä?

Ei kommentteja: