maanantai 25. huhtikuuta 2016

Yritys ja erehdys

Olen pikkuhiljaa saanut kasatuksi sen verran karkkipapereita, ja punonut niistä ketjuja, niin että alkaa olla aika koota tsinuskitoffeepapereista tehtyä pikkujoululaukkuani.

Koska olen taas kerran aloittanut sieltä vaikeammasta päästä näiden eri tekniikoiden kokeilun, osa hommasta meni jälleen kerran yritys ja erehdys metodilla. Ensiksi ajattelin, että teenpä pohjaan neljä suoraa ketjua ja yhdistän ne ompelemalla renkaisiin, joista tulee kassin runko. Kuvassa olen jo ehtinyt purkaa yhden kerroksen pois.


Jotta kenenkään ei tarvitsisi tehdä samaa virhettä kuin minun, niin voin kertoa, että homma ei toimi. Näin sen jo alustavasti alkaessani sovittamaan, mutta silti oli pakko kokeilla.

Seuraavaksi päätin ommella vain kaksi suikaletta renkaaseen. Edelleen vesiperä, ei toimi sekään. Eli purkuun meni tämäkin yritelmä.


Palataan siis alkuperäiseen suunnitelmaan ja ommellaan renkaat laukuksi. Tiedän tekeväni itselleni hallaa, mutta päätin koota laukun ensin ja jos materiaalia jää, tehdä sitten vasta pohjaan "lisäneliöt", jos materiaalia ei siinä vaiheessa ole, kursin pohjan kokoon muuten.


Laukun kokoamiseen olen käyttänyt siimaa ja niitä ebaysta hankkimiani muovisia parsinneuloja, jotka ovat osoittautuneet äärimmäisen käteviksi.

Ei kommentteja: