lauantai 1. marraskuuta 2014

Täysi kymppi

Eilen toi posti sen kauan kaivatun yllärin, juuri sen johon pistin leijonan osan tuhlausbudjetistani ja jonka perään olen täälläkin moneen kertaan vaiteloinut.

Kyllä vain, minulla on nyt kaikki kymmenen Kalevala Korun joulukoristetta, sillä se viimeinen puuttuva 2005 vuoden koriste saapui eilen. Eikä minun itse asiassa tarvinnut edes maksaa itseäni siitä kipeäksi. Olin jo jossain vaiheessa niin epätoivoinen, että huusin huuto.netissä 130 euroa samanlaisesta koristeesta, onneksi joku muu halusi sitä vielä enemmän ja sai sen. Minä maksoin omastani 70€, mikä tietenkin on paljon metallin kappaleesta, mutta paljon vähemmän kuin 135€ samasta metallin kappaleesta.

Tässä ne ovat nyt sitten kaikki kymmenen.

Ja vielä jokainen erikseen nimen kera. Pakkohan sitä nyt vaan on hehkuttaa, kun vihdoin ja viimein ne ovat kaikki kotona mamin luona vai miten se nyt oikein menikään.


                                                                          2005 Juhlayö


                                                                   2006 Idän tähti

                                                                         2007 Seimi

                                                                      2008 Sointi


                                                                     2009 Revontuli

                                                                  2010 Lapin taika


                                                                  2011 Juhlan aika

                                                                       2012 Havu

                                                                           2013 Mirha

                                                                        2014 Suojelus

Olen muutaman kerran käynyt hipelöimässä tuota aarrettani. Kiitokset vielä sille helsinkiläiselle myyjälle, joka järjesti minulle joulun keskelle syksyn pimeyttä.


Ei kommentteja: