lauantai 13. syyskuuta 2014

Kauppaa mielikuvilla

Pyrin olemaan varsin tarkka siitä, että en osta mitään tuotteita vain sen takia, että niissä on joku merkki tai logo. Samoin olen pyrkinyt opettamaan itseni siihen, että logollinen, jonkun merkkinen tuote ei todellakaan välttämättä ole yhtään sen parempi kuin merkitönkään (en toki väitä sen olevan sen huonompikaan). Olen kuitenkin huomannut, että minunkin panssarissani on yksi aukko ja siihen mainostajat ja tuotteiden valmistajat ovat iskeneet surutta viime aikoina.

Minun akileen kantapääni on Brasilia, minulle onnistutaan näköjään myymään melkein mitä tahansa kunhan siihen pistetään Brasilia-teksti, sopiva lippu tai jotain sambaan viittaavaa. Ehkä se on se hehkuvien hellepäivien muisto, valkoiset hiekat ja turkoosi meri, letkeät samban rytmit ja ihmisten ystävällisyys ja iloisuus, jotka luovat sen mielikuvan, että kaikki mihin liittyy Brasilia on ostamisen arvoista.

Tällä kertaa lankeemuksena oli Brasilia-teemainen napostelupähkinäsanko.



Hyviä olivat, vielä parempia kun käytti tekosyynä sitä, että nämä ovat suurimmalta osaltaan pähkinää ja siten terveellisempiä kuin sipsit.

Ei kommentteja: