keskiviikko 15. elokuuta 2018

Anti-pikamuotia

Edellisessä kirjoituksessani viittasin YLE:n artikkelliin, jossa todettiin pikamuodin olevan pahasta. No, kerrankin olen hyveellinen ihminen. Olen todellinen anti-pikamuoti-ihminen, mutta onnekseni (tai ehkä ympäristön onneksi) en ole ihan ainoa. Se tuli taas todistettua, kun kaivelin vanhoja kuvia yhtä työpaikan juttua varten. Löysin kuva-CD:t eräältä hullulta kesältä 16 vuoden takaa ja ihastelin kuvia - oon sitä minäkin joskus ollut nuori ja hyvä kuvaaja tekee ihmeitä.


Kun sitten suuntasin huomioni vaatteisiin, tajusin, että kuvan toppi ja kengät löytyivät edelleen kaapistani - molemmat siistejä ja käyttökuntoisia. Eikä itse asiassa ole kauan, kun olen toppia käyttänyt. Huivi oli silloin lainassa, mutta myöhemmin olen ostanut vastaavan itselleni - erittäin onnekas kirpparilöytö, johon olen edelleen sangen tyytyväinen. Samoin kuvien upea hame oli lainassa ystävältäni Ievuskaiselta. Kuvien tuijottelun jälkeen oli pakko laittaa hänelle viestiä ja kysyä, vieläkö hame olisi tallessa. Uskomatonta kyllä, hame on edelleen olemassa hänen vaatekaapissaan. Meitä on siis ainakin kaksi anti-pikamuoti-ihmistä, jolla on kaapeissaan edelleen käyttökelpoisia vaatteita parinkymmenen vuoden takaa. Muistan näet, että tuo hame ei ollut edes tuolloin aivan uusi, vaan sitä oli "aarremarinoitu" kaapissa jo muutama vuosi ennen kuvauksia.


Jos siis meistä olisi kiinni, maailma pelastuisi varmasti.

Ei kommentteja: