maanantai 24. toukokuuta 2010

Miinus viisitoista

Tie helvettiin on kivetty hyvillä päätöksillä, joista meidän perheessämme on taas tehty yksi.
Olemme päättäneet yhdessä aloittaa kilvoittelun vaakaa vastaan siis yhdessä herra Kirjoitus ja minä. Tarkoitus on syksyn lomalla olla suloisen sutjakkaita ;-P.

Teimme päätöksen yhteisestä viidentoista kilon karistamisesta, sillä herra Kirjoitus on lihonut lähes kymmenen kiloa pienellä aikaa = kevättalven aikana. Minun painoni ei ole juuri muuttunut, vaikka sekin saisi laskea ja reilusti.

Tarkoitus on jakaa pudotettava summa niin, että minä -10kg ja puolisoni -5kg, mutta jos ja kun hommasta tulee epätoivoista, voidaan mennä siihen, että hän antaa minulle hivenen tasoitusta ja molemmat pudotamme 7.5kg. Aikaa on myöhäiseen syksyyn.

Ensi alkuun plan A on vähentää herkkujen, limun ja karkkien kulutusta ja saada siitä aikaan jotain hyötyä. Minun plan B:ni on lisätä liikuntaa edelleen - pakkohan sen on jotain kuluttaa, jos oikein siihen uskon ja ahkerasti harjoittelen. Herkkuja ei osteta huush0lliin lisää, nykyisten varastojen on siis riitettävä tuonne syksyyn asti. Edes vieraat eivät käy tekosyystä eli jos olette suunnitelleet kyläilevänne meillä kesän aikana, varautukaa karuihin tarjottaviin tai kantamaan rääppeet mukananne kotiin.

Lisäksi olen jo ottanut käyttöön plan C:n, joka tarkoittaa sitä, että kolmekymppisen ihmisen täytyy opetella syömään uudestaan. Minulla on paha tapa hotkia, tekaistuun kiireeseen vedoten ruoka katoaa kymmenessä minuutissa lautaselta, kun aikaa olisi vähintään se vartti, kaksikymmentä minuuttia. Nyt pyrin palaamaan takaisin hyviin pöytätapoihin eli pureskelen ruokaa kunnolla (jotta voin pienentää annoksia) ja lasken haarukan/lusikan lautaselle jokaisen annospalan jälkeen.

Aloituspunnitus on tänä iltana ja niistä lukemista lasketaan miinukset. Kirjaan väliraporttia, jos jotain kirjattavaa on. 94

Ei kommentteja: