keskiviikko 20. elokuuta 2008

Löytöjä

Olen ihan puolikuollut, sillä olen tänään selvinnut pitkäksi venyneestä työpäivästä, kirppisshoppailusta, auton huollosta hakemisesta, hampurilaisateriasta ja Mary Kay kosmetiikka kutsuista. Sillä seurauksella, ettö nyt lojun näppäimistön päällä harmaan kalpeana ja välillä kierrän kehää kuin häkkiin suljettu eläin. Vieraskorea mahani oli ihan ihmisiksi tuolla kutsuilla, mutta nyt kun pääsin kodin hiljaisuuteen ja rauhaan se otti ja yltyi muistuttamaan olemassa olostaan. Herra Kirjoitus on vuorostaan kakkoshommissaan, että saan onneksi ihan yksinäni ähkiä ja voihkia. Huonoon olooni on syynä se pika-pika-vauhtia vedetty hampurilaisateria, joka tietenkin kävi sappeni päälle...Auton sai huollosta puoli kuudelta, 20 vaille sain eteeni hamppisaterian ja 7 minuuttia myöhemmin huristelin jo hakemaan serkkuani tuonne Mary kay iltaan, mutta ei siitä sen enempää, se menee ohi, on aina mennyt ja menee nytkin...toivottavasti.

Olen tänään taas saanut suunnattoman ahaa elämyksen, nimittäin voidakseen tehdä kirpputorilöytöjä, täytyy myös kiertää kirpputoreja. Ne löydöt eivät tule kotiin, vaikka miten olen odottanut. Äiti halusi minun etsivän itselleen puutarhatöihin soveltuvan tuulitakin ja sitä minä olin fiinitorilta hakemassa. Löysin pari muutakin kivaa vaatetta ja menin kassalle kysymään niiden hintaa, jolloin myyjä sanoi heillä olevan neljän euron päivät ja antoi muovikassin. Kaiken, mitä sai kassiin sopimaan sai neljällä eurolla - ja minähän olen tunnetusti hyvä pakkaaja.

Kassiin siis päätyi äidin tuulitakin lisäksi itselleni upouusi tummanvihreä pitkätakki (vetoketjussa on vikaa, mutta toimii ihan korjaamattakin), harmaa pitkä bleiseri ja vaalean violetti t-paita. Lopun kassin täytin sillä tyylillä, että vaatteet olisivat helppoja realisoida, jos/kun eivät olisi sopivaa kokoa. Mukaan pääsivät myös uusi pitkä keinonahkahame, uudet keinonahkaiset housut, ruskea joustosamettinen housupuku, kameleontti silkkinen toppi (oranssi/vihreä), Betty Barclayn paksua silkkiä oleva mekko (jossa tosin tahra) ja pitkä violetti mekko lyhyillä hihoilla. Siis nopsasti laskettuna 11 vaatetta neljällä eurolla. Lisäksi löysin valkoiset Tuomikengän t-remmi korkkarit maltillisella viiden sentin korolla hintaan 3 euroa ja ovat siis vielä ihan vintagea. Jos Herttainen maksoi 20 euroa näistä, niin minun aarteeni ovat sitten suorastaan valtakunnan aatelia kunnoltaan noihin verrattuna. Törsäsin siis ihan 7 egeä ja olen huipputyytyväinen löytöihini.







Tässä sitten kuvia löydöistäni. Vihreän takin värin upea ja pinta silkkimäinen, en vain saa sitä toistumaan kuvissa, vaikka miten yritän.




Tässä vielä toinen kuva samasta aarteesta:




Tässä tuo Betty Barclay mekko, jossa tahra. Epäilen, ettei mekkoa edes ole koitettu puhdistaa. Minä koetan, ja jos menee pieneen, heitän vaatteen roskiin.







Sitten violettimekko





Nahkavaatteet







Harmaa jakku, joka on pari kiloa liian pieni, mutta menee sitten äidille, jos en saa itsestäni sen vertaa pois. Pikkuisia tahroja tässäkin, mutta kokeilen tehopuhdistusta tähänkin. Tahrat näyttävät kuvassa paljon pahemmilta kuin todellisuudessa.




Samettipuku näyttää tältä






Viimeisenä vielä silkkitoppi, eiköhän ne sitten tullet kaikki esitellyiksi



Jos jotain jäi puuttumaan, niin lisäilen kuvia sitten seuraavaan postaukseen.

3 kommenttia:

Herra.Kirjoitus kirjoitti...

Vai kuvat näyttivät puuttuvan...

Tuo sappi ongelma alkaa minua (Herra Kirjoitusta) huolestuttamaan siinä määrin että kohta on otettava kovat keinot käyttöön ja vietävä Rouva Jälkikirjoitus tapaamaan lääkäri setää/tätiä, että saadaan tämä vaiva tutkittua ja/tai aisoihin, tai ainakin selvitetään että mistä se todellakin johtuu...

"Kovilla keinoilla" tarkoitan esim. hinaus-autoa jolla raahataan rouva lekurin vastaanotolle. ;)

ps. Äidinkielten opettajat eivät kokoonnu täällä, tutkimassa oikeinkirjoitusta tai yh-dys-san-oja ;)

Herra.Kirjoitus kirjoitti...

öööh...

Nyt kuvat ilmestyivät mystisesti ruudulle..

Outoa, mutta kummallista...
(hyräilen x-files teemaa)

Ievuskainen kirjoitti...

Hienoja löytöjä sulla! :)

Mä olen menossa kirpparikierrokselle maanantaina, katsotaan mitä mä sieltä löydän - luultavasti en mitään...

Etukäteiseksi lohdutukseksi tilasin tiistaina Ellokselta sen pitkän, punaisen neuletakin, jota olemme yhdessä ihailleet ja vähän muutakin kivaa. Tuli hyvät alennukset! :)