keskiviikko 26. kesäkuuta 2013

Hyvä minä!

Päätin sitten seurata kuukauden ajan ostoksiani ja kirjata kaikki hankintani ylös.
Selvisin siitä kunnialla melkein kaksi viikkoa, sillä eilen tajusin hävittäneeni kaksi juhannuksen aikaista kassakuittia. Pistin ne ihan itse pienillä käsilläni roskiin ja ohjeistin vielä herra Kirjoitusta tyhjäämään paperiroskiksen.

Aplodeja minulle!

Toinen kuitti oli helposti muistettavissa, siinä oli kaksi tavaraa. Paprikoita ja ykis maitopurkki. Maito maksaa lähikaupassamme 1,09 purkki ja paprikapussi on vielä tallella, kun niitä kaikkia ei ole syöty. Tuon voi siis helposti korvata käsinkirjoitetulla kuitilla ja summan tarkistaa yhteenlaskusta ja tiliotteelta. Vaan entäs se toinen kuitti, silloin kun tuli ostettua sipsipussi, karkkia, jäätelöä ja jotain muutakin. Nyt olen sitten epätoivoisesti koettanut muistella, mitä kaikkea tuolloin tuli ostetuksi ja kirjoittaa niistä kuittia. Tänään poikkean kaupassa katsomassa jäätelöpaketin hinnan ja katson visalta loppusumman - katsotaan paljonko arvioni heittää todellisuudesta eli montako tavaraa olen unohtanut ostaneeni.

En voi uskoa, että olen taloudenpidossa todella näin luotettava ja tehokas, etten selviä kotikirjanpidosta edes kuukautta!

Toinen ongelma on muodostunut lahjakorteista, joilla on tullut maksettua mm. vaatteet ja kengät. Miten ne kirjataan menoihin, kai senkin jossain pitäisi näkyä, että vaatteita on tullut ostettua vaikka rahaa ei olekaan liikuteltu mihinkään suuntaan.

Ei kommentteja: