keskiviikko 16. joulukuuta 2009

Ongelmansa kullakin

Minulla on tällä kertaa ongelma, joka on itselleni ja varmasti myös useimmille naisille varsin epätyypillinen. Minulla on liikaa valuuttaa ostamiseen, mutta ei aikaa shoppailuun tai mitään ostettavaa...

Olen viimeisten vuosien aikana saanut joko lahjaksi tai palkaksi erinnäisen määrän lahjakortteja ja ne ovat odottaneet laatikossa käyttöään. Sellaista hetkeä vaan ei tunnu tulevan, tänään sitten päätin tehdä inventaarion, sillä olen vain lykännyt saamani lahjakortit tuonne laatikkoon ja ottanut sieltä tarvittaessa edelleen annettavaksi. Nyt sitten laskin lahjakorttini ja tutustuin aikatauluihin, jona ne pitäisi käyttää.

Olen äärettömän järkyttynyt, minulla on jemmassa lahjakortteja 280euron arvosta ja näiden lisäksi vielä pari hierontalahjakorttia, joille olen kyllä jo varannut ajan eli ne ainakin tulevat käytetyksi. Lahjakorteista 50e on s-ryhmään ja siinä ei ole aikarajaa eli sillä voi periaatteessa ostaa myös astioita tai ruokaa. 20e on k-ryhmään eli niihin pätee tuo sama, ne kun voi käyttää mihin kyseisen ketjun palveluun vain, näissä tosin on aikaraja eli ne täytyy käyttää vuoden 2010 loppuun mennessä, mutta se nyt ei tuota ongelmaa.

Sitten tulevat isommat ongelmat; Aleksi 13 liikkeen 100 euron lahjakortti ja 110e Seppälään pieninä 20-30 euron kokoisina lahjakortteina. Mihin ihmeeseen mä ne käytän? Aleksi 13 lahjakortti on voimassa jouluun 2010 ja Seppälän kortit vaihtelevasti vuoden 2011 eri kuukausille. Mä en tosiaan tiedä, mitä ihmettä mä noilla ostaisin - tällä hetkellä ainoa puute on nuo urheiluliivit, ja muistaakseni kummastakaan liikkeestä ei saa kunnollisia sellaisia.

Tarkoitus on yrittää rynnätä alennusmyynteihin joulun jälkeen, mutta mitä iloa niistä on, kun ei ole mitään todellista tarvetta. Vai käykö niin, että silloin tulee sitten ostettua jotain ihan turhaa ja tarpeetonta, kun vaan täytyy ostaa jotain...Mä ilmeisesti eroan norminaisesta tässäkin suhteessa, sillä useimmat olisivat jo aikaa sitten rynnänneet käyttämään kaikki nuo (olen käyttänyt yhden 20e lahjakortin, jolla ostin koristeruusuja ja rintsikat - kaikki edelleen käyttämättöminä kaapissa) eivätkä olisi tehneet asiasta ongelmaa itselleen.

Hyviä vinkkejä otetaan vastaan, mitä tässä tilanteessa kannattaisi tehdä?

Ei kommentteja: