maanantai 14. joulukuuta 2020

Minulla on ongelma

Minulla on ongelma tai no onhan niitä varmaan useampiakin, mutta tämä nimenomainen ongelma on tällä hetkellä päälimmäisenä mielessäni. Tämä ehkä johtuu siitä, että ongelma ei ole yksin minun vaan se liittyy myös Herra Kirjoitukseen, voi siis todeta, että meillä on ongelma. Yhteinen ongelma, jonka suurin ongelma on se, että Herra Kirjoitus ei miellä sitä ongelmaksi.

Tämä mainittu ongelma liittyy tavaroihin, joita minä koetan koko ajan olla hankkimatta ja samaan suuntaan yritän kannustaa myös puolisoani. Hän vaan ei ymmmärrä, halua eikä halua ymmärtää. Hän ei voi käsittää, miksi ei voi ostaa, jos tekee mieli ja tavaralle saattaisi olla käyttöä. Pahinta on se, että hän kohdistaa ostamisensa minun tavaroihini tai ehkä paremmin määritellen minulle tuleviin tavaroihin.

Jokin aika sitten rikoin lempihajuveteni, pullo vain jotenkin luiskahti käsistäni ja iskeytyi kylppärin laattalattialle. Mitä ilmeisimmin sopivassa kulmassa, sillä tuloksena oli sirpaleita ja hajuveden valuminen pitkin kylpyhuoneen lattiaa.

Harmittelin tietenkin asiaa, sillä pullossa oli vielä kolmannes jäljellä. En kuitenkaan missään tapauksessa ollut ostamassa uutta pulloa. Kahdesta syystä: mämmikoura, joka tiputtaa lahjaksi (Herra Kirjoitukselta) saamansa pullon, ei todellakaan ansaitse uutta, ainakaan ihan heti, ja toisekseen nyt olisi sitten hyvä mahdollisuus käyttää pois varastoista muita hajuvesiä, jotka eivät ole ihan niin suosikkeja.

Reilu viikko tapahtuman jälkeen rakas puolisoni kävi hakemassa postilta pakettia ja hiukan hämmentyen katsoin Cocopandan pakettia ja mietin, että missä vaiheessa ne ovat siirtyneet ATK-romppeisiin. No eivät olleet, vaan paketista paljastui uusi hajuvesipullo minulle. On turha väittää, etten olisi liikuttunut kyyneliin asti siitä, että rakkaani huomioi minut näin hienolla tavalla, vaikka myönnettäköön tunsin myös vähän ärtymystä siitä, että hieno suunnitelmani itsekidutuksesta terminoitiin näin tehokkaasti. Vieläkin enemmän kunnioitin puolisoani sen vuoksi, että tuo ei ollut kuulemma ihan helppo löytää - olen ilmeisesti hajuvesienkin suhteen out, ja jo menneessä junassa.
 

Samaan pakettiin tuli myös Cleanin Warm cotton roller EDP ja pari näytettä sekä sydämenmuotoinen mainostikkari, jonka Herra Kirjoitus kertoi symboloivan sopivasti ajatustaan ja tarkoitustaan. Ole siinä sitten harmistunut toisen tavaran hankinnasta. Yritän kuitenkin saada hänet ymmärtämään, että ensi vuonna ei osteta sitten yhtään mitään, ei ainakaan minulle, koska tuo hajuvesi riittää seuraavat viisi vuotta.

Ei kommentteja: