perjantai 3. toukokuuta 2019

Outoja väreitä ilmassa

Muutaman viime päivän ajan on ollut melkoisen outoja väreitä ilmassa herrasväki Kirjoituksen taloudessa. Ruksia, ja isoa sellaista, saisi piirtää seinään esimerkiksi siitä, että ennen elokuviin menoa syötiin kiltisti jämäruokaa kotona eikä menty normaalitavan mukaan burgerille. Leffaeväätkin kaiveltiin omista kaapeista ja muutenkin on jo muutama päivä vastustettu kiusausta ostaa herkkuja. Wohoo - ennen kuulumatonta.

Samaan "ei näin ennen ole tehty"- kastiin menevät myös allekirjoittaneen päätös pilputa entinen lempipaita räteiksi ja kaivaa uudet käyttörintaliivit esiin omista varastoista. Tähän asti olen toiminut niin täysin järjettömästi, että vaikka omia jemmoja on ollut, olen ostanut Lidlin alesta uudet liivit, kun olen käyttöön tarvinnut uudet. Nyt kuitenkin varastoista  yhdet käyttöön.

Lisäksi odotan kieli pitkällä kaksien kenkien rikkumista, haluaisin niin pistää ne poistoon. Sitä en kuitenkaan tee ennen kuin ne ovat kunnolla rikki ja odottavan aika on pitkä.

Kiusauksista puheenollen, olen onnistunut vastustamaan  jo viikon verran yhtä edullista lankapakettia. Syitä on kaksi, yritän roikkua ostolakossani kiinni ja toisekseen kyttään myös sitä, josko hinta siitä vähän putoisi. Maailmani ei kaadu, vaikka en sitä saisikaan ja toisaalta jos saan sen edullisemmin, olen tyytyväisempi ostolakon rikkoja. Myönnetään, että olen sikäli ollut onnekas, että kovin monta "juuri tuon mä olen aina tarvinnut"- tavaraa ei ole tullut kohdalle ostettavaksi, eikä ilmaistavaroiden tarjontakaan ole ollut kummoinen, joten siltäkään suunnalta ei ole paljon kiusauksia ollut.

Ei kommentteja: