sunnuntai 24. helmikuuta 2013

Myöhäiset synttärit

Ystäväni Ievuskainen ja hänen äitinsä olivat järjestäneet minulle ihanaisen yllätyksen. Harvoin sitä käy niin, että synttärisankari pääsee valmiiseen pöytään ja saa vielä lahjoja kaiken muun lisäksi. Niin minulle kuitenkin kävi perjantaina, kun pääsin myöhästyneille synttäreilleni. Ensiksi pääsin herkkupöytään nauttimaan vuohenjuusto-kinkku-tomaatti-basilika piirakkaa ja herkku cupcakeja ja sitten vielä lahjottiinkin.

Ystäväni tietää sen, että olen julistanut itselleni kynsilakkojen hankintakiellon. Ei siis ollut yllätys, että paketista paljastui kaksi aivan uskomattoman upeaa kynsilakkaa ja muutenkin tarpeistoa kynsien hoitamiseen siellä nimittäin oli noiden kynsilakkojen lisäksi kynsilakan poistoainetta, Doven käsivoidetta ja pumpulilappuja kera käsityönä valmistetun lappukotelon sekä tietenkin kortti, josta löytyy jotain niin kovin paljon minua: kengät ja käsilaukku. Nuo paketissa olleet kynsilakat olivat MaxFactorin  turkoosi-kultainen duochrome, joka kiiltää ja kimaltaa kynnellä aivan uskomattomasti. Maybelinen coloraman siniharmaa sisältää aavistuksen glitteriä, mutta kuivuu silti pinnaltaan mattaiseksi. Väri on todella kaunis ja tuo pinta jännittävä. Nyt en vain osaa pättää, kumman ensin ottaisin käyttöön. Pumpulilapuille virkattu valkoinen suojus on Ievuskaisen käsialaa, siinä on ripustuslenkki eli sen saa kauniisti roikkumaan ja ruusun takana on hakaneula eli sen voi halutessaan irroittaa tuosta kotelosta muuhun käyttöön (vaikkapa rintaneulana).


Lisäksi paketissa oli Ievuskaisen äidin tekemä aivan mielettömän upea kännykkäkotelo - olen tainnut pari kertaa mainita, että olen mato hukkaamaan kännykkäkoteloita. Tämä vaan on niin mielettömän upea, etten taida malttaa ottaa sitä käyttöön hukkaamisen pelosta. Kotelon malteriaali on huopaa, sisukset kirjonnan väristä silkkiä ja kirjonnat tehostettu samansävyisillä helmillä. Kirjonnan sekaan on upotettu monogramminikin.




2 kommenttia:

Ievuskainen kirjoitti...

En ole ehtinyt pahemmin tietokoneen ääreen, joten blogisikin on jäänyt lukematta - olen pahoillani - ja sen takia kommentitkin tulevat näin jälkijunassa.

Kiva, että lahjat olivat meiluisia. Minua kiinnostaa niiden kynsilakkojen "liveväri", sillä sehän ei koskaan ole sama kuin pullossa tai kaupan näytelevyssä. Joten kun seuraavan kerran laitat kynsiäsi, vinkkaa, niin pinkaisen (hah!) katsomaan niitä...

Tein muuten viikonloppuna yhden koristeruusun lisää; se on niin helppo ja kiva tehdä, että taidan perustaa tehtaan! :)

rouva Jälkikirjoitus kirjoitti...

Harmi, että unohdin näyttää varpaani. Niissä olisi edelleen ollut tuo ihana turkoosi.