lauantai 1. tammikuuta 2022

Suunnitelmia 2022

Vuoden vaihtuessa yritän taas miettiä, mitä uutta ja mitä vanhaa elämääni on tarkoitus tulla vuonna 2022. Yksi suurimmista muutoksista on tietysti tammikuun lopussa tapahtuva HPWU:n sulkeutuminen, mikä vapauttaa jonkin verran aikaa käytettäväksi muuhun. Olen edelleen varsin tyytyväinen tästä muutoksesta, sillä itse tuskin olisin ymmärtänyt lopettaa pelaamista - tällä hetkellä olen vakaasti sitä mieltä, että mitään uutta peliä en ole lataamassa. Jos jotain viihdykettä tarvitsen, käytetään sitten Pokemon Go:ta, se ei kuitenkaan ole niin koukuttava kuin HPWU. 
 
Vuonna 2022 aion kirjata ylös kaikki vaatekaapistani poistuvat vaatteet. Tämä siksi, että haluan nähdä määrällisesti, miten paljon vaatteita runsaasta, mutta kuluneita vaatteita sisältävästä vaatekaapista poistuu. Ihan tukkimiehen kirjanpidolla olen ajatellut asiaa lähestyä: sukkapari pois, yksi viiva, aluspaita pois=viiva, rintaliivit pois = viiva. Sen verran aion jaotella, että kirjaan sukat, joita poistuu oletettavasti eniten, erikseen, alusvaatteet erikseen ja muut vaatteet erikseen. 
 
Koska tässä on jo pari vuotta harjoiteltu yhä pienenevää kulutusta ja ostamatta olemista, ajattelin, että vuonna 2022 voisin todellakin olla ostamatta mitään. Vain se mikä on välttämätöntä ja mielellään vielä niin, että siihenkin käytetään lahjakortteja yms. eli vältetään viimeiseen asti rahalla ostamista. Sallittuja ostoksia ovat tuotteen käyttöiän lisäämiseen tähtäävät tuotteet eli rintaliivien uudet kaarituet, vetoketjut vaatteisiin, kengännauhat jne.
 
En jaksa enää edes ajatella pusseja tai kosmetiikkanäytteitä, kumpiakin on edelleen jäljellä, mutta määrät ovat selvästi vähentyneet. Kyllä ne sieltä pikkuhiljaa katoavat - tai sitten eivät, mutta olkoon, jotkut asiat eivät vaan muutu.
 
En myöskään jaksa miettiä kaappien siivoamista, kierrättämistä tai mitään muutakaan kestoasiaa. Kierrättämisen olen hionut liki äärimmilleen, joten siinä ei juuri ole petrattavaa. Ruokahävikki on edelleen hyvin kausiluontoista, useimmiten 0, mutta joskus sitä edelleen tulee - kasviksista tottakai.
 
Tulevalle vuodelle otan kuitenkin yhden tärkeän teeman, johon aion keskittyä koko vuoden. Se teema on "minä, M-I-N-Ä, MINÄ". Täysin itsekkäästi paskaillen aion keskittyä itseeni, sillä haluan voida paremmin, keskittyä siihen, että minulla on hyvä olla, jaksan enemmän ja tunnen voivani hyvin. Minun ei ole pakko suorittaa mitään, ei pakko piiskata itseäni päivästä toiseen eteenpäin, ei olla täydellinen kaikessa, ei ajatella muita, vaan keskityn ajattelemaan sitä, mikä tuo minulle hyvää oloa ja auttaa jaksamaan paremmin. Tiedän sen kantavan hedelmää myös muiden suuntaan, kun minä voin paremmin, on muillakin mukavampaa. 

Taidanpa heittäytyä virran vietäväksi ja antaa vain elämän kuljettaa. Katsotaan sitten vuoden päästä, missä ollaan.

Ei kommentteja: