tiistai 30. toukokuuta 2017

Nuukuusvinkki: hiustenvärjäys muotovaahdolla

Olen elämäni aikana ollut kaikkea blodista brunetteen ja punapäästä mustahiuksiseen. Nykyinen pullosta peräisin oleva väri on punertavanruskea, sellainen, että hiukseni voisivat ihan aidostikin olla sen väriset. Olen kovin laiska varaamaan parturia ja sitten kun saan ajatuksen siitä, että hiukset tarvitsevat uuden värin, on yleensä toivotonta saada aikaa just nyt heti. Kun taas siihen tilanteeseen on päästy, että apua tarvitaan just nyt heti, tilanne on yleensä myös sen verran toivoton, että aikaa kovin monen viikon odotukseen ei ole. Vähintäänkin pika-apua tarvitaan heti.

Useammin kuin kerran, niin myös tänään, olen pelastanut tilanteen paikallisesta halpakaupasta ostamallani värillisillä muotovaahdoilla. Asia, josta olen saattanut täällä ennenkin mainita. Maksoin omistani aikanaan euron kolmesta pullosta ja viimeksi, kun katsoin, niiden hinta taisi olla viisi pulloa eurolla. Silloin en vielä ostanut, mutta nyt voisin jopa harkita ostolakon rikkomista ja yhden satsin ostamista.

Sen sijaan, että käyttäisin noita perinteisen muotovaahdon tapaan, missä ne toki toimivat myös, olen käyttänyt tuota vaahtovärin tapaan. Vaikutusaikana olen pitänyt vain muutamaa minuuttia, jonka jälkeen olen pessyt muotovaahdon pois. Eli levitys kuiviin hiuksiin kunnolla kammaten ja sekoittaen, parin minuutin vaikutusaika ja sitten pesu, ensin suurimmat vaahdosta pois ihan vain vedellä ja lopuksi shampoopesu normaaliin tapaan. Lyhyt vaikutusaika takaa sen, ettei väristä tule liian intensiivistä, vaan sopivasti korostava. Liian räikeäänkin olisi helposti mahdollisuus, sillä käyttämäni väri on kirsikanpunainen, mikä ei todellakaan ole toivottu lopputulos. Olisin toki ostanut punaruskeaa, jos sellaiseen olisi ollut mahdollisuu, mutta näitä oli saatavilla vain vaaleana, mustana ja kirsikanpunaisena. Tällä muuten myös raidoittaisi tosi helposti hiukset, eikä tämä myöskään sottaa eli valu, kuten toiset värit tekevät.

Vajaan viiden minuutin puuhastelulla tilanteessa, jossa muutenkin olisi pitänyt pestä hiukset, minulla on uusi hohtava väri ja harmaat peitossa eli suosittelen. Tokikaan tuota ei voi kovin monta kertaa peräsin käyttää taikka sitten hiukset ovat kirkkaanpunaiset, sen verran intensiivinen tuo värivaikutus on.

Nuukailija kiittää, tuli käytettyä omista varastoista tavaraa ja säästettyä hiusvärin tai kampaajakäynnin verran.

Ei kommentteja: