maanantai 5. elokuuta 2019

Kinnassuunnitelma

Viime talvesta asti olen haaveillut kintaista, lämpimistä nahkakintaista ja tietenkin itse kierrätysmateriaaleista tehdyistä. Idean taisin löytää Hääräämö-blogista. Olen tainnut mainitakin, että minulla on varastossa vanha ruskea nahkatakki, jota olen suunnitellut materiaaliksi tähän projektiin. Takin ostin vuonna 1998 käytettynä ja maksoin siitä noin 100 markkaa, käytin sitä vuosikausia, mutta sen yritettyä murhata minut muutamaan kertaan tarttumalla pyöränsatulaan yrittäessäni nousta pyörän selästä, siirsin sen jemmaan odottamaan parempia aikoja - taisin silloin haaveilla nahkahameesta. Toinen syy takin hylkäämiseen oli sen avoinainen kaula-aukko, joka vaati aina paksun kaulaliinan käyttöä ja minä en vain osannut sitoa huivia niin, ettei rintakehäni olisi palellut. Nahka on kuitenkin ihanan pehmeää ja laadukasta.

Viime talvena suunnitelma kaatui siihen, että minulla ei ollut hanskoihin sopivaa vuorimateriaalia. Nyt sain  - naamakirjan kautta ilmaiseksi tietenkin- huopuneen villafiltin, josta aion kokeilla hanskojen vuorin tekemistä. Mikäli homma toimii, on tänä vuonna joulupaketeissa aitoja suomalaisia nahkahanskoja ainakin kummipojalle ja hänen sisarelleen.



Villahuopa on kauniin sini-vihreä-valko-kirjavaa ja pakko myöntää, että tuskin maltan odottaa pääseväni testaamaan. Tällä kertaa olen ollut sen verran kaukaa viisas, että luin netistä valmistusohjeita useammalta taholta sekä pyysin Herra Kirjoitusta tulostamaan minulle kaavat. Onnistumisprosentti on siten todennäköisesti suurempi. Palaan asiaan, kun olen saanut jotain valmista.

Ei kommentteja: