torstai 12. helmikuuta 2009

hullutuksia huuto.netistä

Koska onnistuin tammikuun menemään kosmetiikan suhteen nollabudjetilla, lupasin itselleni 10 (kymmenen) euroa käytettäväksi kosmetiikkaan helmikuun aikana.

Kun sitten sattumalta löysin huuto.netistä yhden hulluimmista kohteista, joita koskaan siellä olen nähnyt myynnissä, sain kuolemattoman idean ja huusin kyseisen kohteen. Olen ihan varma, että pääsin huudollani hulluimmat huuto.netissä tehdyt huudot listan top 10- listalle lähelle kärkeä, että heilahti. Normaalioloissa en missään nimessä olisi hakashtanut tähän, mutta nyt se sopii tarkoituksiini kuin nenä päähän.

Kyseinen kohde on nimittäin 8 kappaletta lähes loppuun käytettyjä kulmakyniä hintaan 0,5e + 0,80e postikulut eli käytännössä minulla on 8,70e budjetistani jäljellä. Mihin ihmeeseen sitten aion käyttää lähes loppuun käytettyjä kulmakyniä? En ole vielä saanut niitä, joten en ole varma niiden pituudesta, joka tietenkin osaltaan vaikuttaa suunnitelmani onnistumiseen.

Tarkoitukseni on nimittäin testata montako senttiä kulmakynä addiktilta kuluu kulmakynää kuukaudessa ja sen hahmottaminen on helpompaa pätkästä kuin pitkästä - näin ainakin olettaisin ja siksi nämä kulmakynät itselleni huutelin.

No, kulmakynät ovat saapuneet ja ne ovat todellakin pätkiä - jopa hieman enemmän pätkiä kuin kuvasta ja kuvauksesta saattoi ymmärtää. Siihen kauppakuvaan ne oli aseteltu niin, että vain teräosa oli korkissa ja jäljellä oleva kynä näytti pidemmältä kuin sisään painettuna, mutta eipä tuolla hinnalla paljon kannattanut valittaa ja sitä paitsi korkit ovat loistoluokkaa - kaikki ehjiä ja harjallisia (pesin ne heti, kun tulivat) eli niillä korvaa monta huonoa korkkia kyniin, jotka minulla on meikkiboxissani.
Kyllä, kuvassa on vain seistsemän kynää, koska lyhin, teräosaltaan noin 1,5cm mittainen on minulla käytössä. Se on kestänyt tähän mennessä 4 aamua ja kestää varmaan vielä monta ;-)

Päädyinpä tässä muuten siihen, että postikuluja ei lasketa osaksi kosmetiikkahankintoja (sillä jos lasketaan, ylitän budjettini), joten minulla on siis vielä 5,50e jäljellä. Tein nimittäin huuto.netistä toisenkin ostoksen ja hankin nivaskan uusia huulikiiltoja huippuhalvalla, vain 4e. Esittelen sen löytöni tarkemmin, jahka se postista kotiutuu minulle. Nyt alan mittailla kulmakynän kulutustani - josko siitä voisi tinkiä jotenkin: vain kaksi vetoa normaalin kolmen sijasta. Meniköhän jo vähän yli???

1 kommentti:

Ievuskainen kirjoitti...

Minä täällä vähän ihmettelen: kuka hullu myy kynänpätkiä huutonetissä? Ja kuka hullu niitä vielä ostaa?!? ;)